Thursday, 8 December 2016

Loving Japan


Hello guys, so I went to a not really long vacation in Japan! So I couldn't attach all of my photos in Japan sebab banyak gila woi! Aku tak tahu macam mana nak simpan semua gambar tu, dah transfer dah tapi sayang nak buang dalam phone! hehe so aku biarkan je lah. It was really precious. First of all, aku bersyukur gila dapat pergi Jepun, I used to think pergi negara orang tu macam.....impossible for me but Alhamdulillah, Allah answered my doa :)

Guys, don't even stop dreaming because normally, dreams do come true. Itu je aku nak pesan. No matter how impossible you guys think, jangan berhenti berdoa sebab,

you don't even know what He has planned for you. So walaupun aku ni kadang-kadang kuat merungut, doa pun nak cepat je, Allah dengar jugak, Dia makbulkan jugak. Bukan ke doa yang dijawab itu indah? Jadi bersyukurlah in every bits, sebab perasaan bila dapat tahu Allah makbulkan doa kita tu priceless, somehow aku rasa kita ni terlalu meminta, nak itu nak ini, bila tak dapat kita sedih, salahkan takdir. We don't even realized yang sebenarnya, Allah banyak bantu kita, He Hears everything, cuma tu la, kita tengok orang lain punya life lagi best, so kita rasa Allah tak dengar doa kita. Jangan kufur nikmat. Jangan tengok orang lain dapat itu, dapat ini, kita pun rasa macam "kenapa life dia senang je, sampai dekat aku........" Yeah, I know, aku manusia sama macam korang jugak, aku tahu kadang-kadang kita terdetik cakap macam tu, tapi elakkan lah. Istighfar banyak-banyak.

Apa yang semua orang tunjuk dekat social media, semua yang baik-baik. Mana ada orang bangun pukul 2 petang lepastu upload dalam instagram, mana ada orang bercerai upload dalam instagram, MANA ADAAAAAAAAAAAAAAAA. Sebab semua orang nak tunjuk the good side of them. Ini aku nak cakap jugak dengan perempuan yang selalu insecure tengok orang lain cantik, kulit flawless, pakai apa pun lawa, WEH - Stop it la, aku muak, aku rimas tengok perempuan macam ni. EVENTUALLY, YOU CAN'T BE HER, YOU CAN'T HAVE THE SAME LOOK LIKE HER, THE SAME BODY LIKE HER ETC.

So just accept yourself la. Enough with this "sampai bila nak cantik" "sampai bila nak jadi potato" You girls rasa macam tu sebab you never appreciate yourself. And........is that you girls think...jadi cantik?? tapi otak blunt?? Come on la, berapa kali nak cakap, semua orang ada kecantikan masing-masing and perkataan tak cantik ni tak wujud pun sebenarnya ( I saw a guy tweeted pasal perempuan tak cantik eh fakof) Yes, you may look ugly depan lelaki A, tapi tak, you're not ugly depan lelaki B. So enough la with this pretty competition. Enough. Cuba la hargai diri sendiri. Ni sikit sikit nak insecure eh jadah la ko ni macamla matlamat hidup ni nak jadi cantik je.

Let me tell you guys about myself. When I was in urmmm form 2 kot, I was really frustrated dengan muka aku sebab time tu puberty hit me macam siak! I can't tell the whole story tapi lama-lama aku rasa there's no use to feel ugly. Memang akan rasa kurang confident, tengok cermin pun tak nak, macam having a constant battle dengan myself. Rasa tak nak cakap dengan orang sebab rasa diri ni tak cantik. Sampai aku rasa useless dengan diri sendiri. Orang sibuk mengata itu ini. Tapi........tak worth pun fikir diri sendiri macam tu. If no one ever there to accept you, then you only have yourself. Sebab tu banyak quotes pasal love yourself first before you love someone else. This means, you, yourself know what is your weakness, your flaws, your abilities and so on, and if you're not willing to accept yourself yang banyak flaws tu, how can you love someone else?? Yang of course depan mata you lagi banyak flaws dia. Ha ini aku nak cakap!!!


Haha so bila nak start entry dekat Jepun ni?? Korang punya pasal la aku dah membebel benda lain... Kahkah next post okay next.............. hehe


No comments: